HEW

Alla inlägg under februari 2009

Av Hanna - 26 februari 2009 14:13

Hej hej. Idag bär det av till Ö-vik. Jag och Wilmer ska hälsa på Louise.

Blir där tills imorgon eftermiddag. Vi ska shoppa och äta god mat :D

Ska bli så roligt. Men lite tråkigt att vara ifrån min älskling..

Kommer att sakna han så mycket.


Imorse vaknade Wilmer klockan kvart över 9. Jätte skönt. Han somnade kvart över 9 igår kväll. Så han sov alltså 12 timmar. Han är helt otrolig! :)

Igår var vi hos Ida och Julia och blev bjuden på middag.

Det är alltid lika roligt att träffa dom! :)


Nu ska jag fortsätta packa lite.

Av Hanna - 24 februari 2009 12:20

Efter promenaden var jag helt slut. Det tog verkligen på benen.

Vi satte oss och kollade på skidskytte en stund.

Efter det så Började Matthias med middagen. Den blev verkligen jätte god :)

Kvällen avslutades med melodifestivalen.


På Söndagmorgon vaknade jag av Almas hosta igen. Fast klockan 7 :p

Jaja, jag är ju ganska van att kliva upp på morgonen så det gjorde väl inget.

Wilmer vaknade en stund efteråt.

Jag gav honom mat och trodde att vi kunde åka direkt, men icke!

Det hade kommit ca: 2 dm snö under natten så Emil fick ut och handskotta hela gården.

Det slutade med att vi kom iväg vid halv 12.

Vi stannade i Strömsund och åt och gav Wilmer mat. Sen sov han hela vägen hem :)


Vi hade blivit bjudna på mat av mina underbara svärföräldrar så att vi slapp matlagningen. Vi var ju så trötta efter helgen :p

Så direkt när vi kom hem så packade vi ur bilen och for dit.

När vi kom hem gick vi och lade oss nästan direkt. Skönt!

Och Wilmer sov som en stock. Från halv 10 till kvart över 9 :) Våran grabb är så duktig att sova.


Idag har vi inte gjort så mycket. Etersom det är fetisdag så gjorde vi semlor i morse och kaffe :) Så gott!

Nu ska Emil fara på jobbet. Tråkigt..


Men jag har blivit bjuden på middag hos mamma och pappa så då får jag ju sällskap.

Wilmer somnade för en stund sen, så nu ska jag snabba mig ner i tvättstugan och fixa lite tvätt. Hej!  

Av Hanna - 23 februari 2009 13:32

Hej. Helgen var jätte mysig uppe i Blåsjön :)

Vi kom fram vid 21 i Fredas kväll. Då packade vi ur bilen och gick in och fikade lite. Efter det så gick vi och lade oss.

På Lördag morgon vaknade jag klockan 6 av att Alma hostade, och jag som inte kan somna om låg i sängen till klockan 7, då Wilmer också vaknade.

Jag klev upp och gav honom mat. Matthias, Bertil, Alfred och Alma var också vakna så då hade jag lite sällskap.

Vid halv 8 så kom gubben och satte sig vid mig i soffan också. Blev så shockad av att han var vaken så tidigt. Men då hade jag ju glömt att stänga dörren till vårat rum:p hihi.. Han som brukar kunna sova hur länge som helst!

Efter en stund så vaknade Anneli och Helena också, så då började Matthias att göra gröt.


Senare efter lunch så for jag, Emil, Matthias och Helena ut med skotrarna medans Anneli och Bertil var hemma med barnen.

Jätte härligt, fast snöigt:p Gubben lät mig också köra en sväng. As kul! :D

Men det var lite läskigt. Leden upp till mesklumpen var inte så bra. Guppig och brant. Men tydligen så brukar dom pista den till högsesongen i Påsk.


Ja sen gick jag, Anneli och Helena på affären och handlade till middagen som skulle bli älgstek och potatis :)

Backarna där uppe är inte att leka med alltså, + matkassarna..


Nu vaknade Wilmer så jag får fortsätta skriva senare :)


Av Hanna - 18 februari 2009 17:59

Jag och Wilmer klev upp vid 10 idag. Tog det lugnt och åt lite frukost. Efter det så somnade Wilmer om. Jag fixade lite hemma och gick med Tanja.

Han vaknade efter nån timma bara. Fick lite mat och sen gick vi in till grannarna och fick lite fika :) Vi har världens bästa grannar!


Sen gick vi in till oss igen och gubben kom hem. Idag gjorde vi potatisskivor i ugn med korv:p Älskar verkligen korv ja! haha.

Efter maten ville Wilmer sova en stund igen så jag gick ner och fixade lite tvätt medans Emil tog Tanja och sparkade till Långsele. Nu när Wilmer vaknar ska vi ta bilen på affären och hämta upp han hos mina föräldrar.


På Fredag åker vi till Blåsjön med Anneli och Bertil, Matthias och Helena med familj. Det ska bli så skönt att komma bort ett tag. Iof så åker vi hem redan på Söndag men bättre det än inget.

Där ska vi åka lite skoter, pimpla och äta god mat :)

Hoppas verkligen att det blir bra väder!


Nä nu ska jag gå och se om Wille har vaknat! Puss o hej.

Av Hanna - 15 februari 2009 15:17

Hej. Har tänkt att börja skriva för länge sen, men det har inte blivit av.


När vi klev upp idag for Emil till flo för att tvätta och städa bilen. Jag och Wilmer stannade hemma och tog det lugnt.

När han kom hem så kom även Bosse och Berit och hälsade på. Dom hade med sig tårta, så vi gjorde kaffe till. Jätte smarrigt! :)

När dom for så började jag och Emil storstäda. Vi tömde ett helt rum på en massa rat som vi ska göra till gästrum. Blir jätte bra!

 Wilmer sover fortfarande. Han har sovit i snart 3 timmar nu. Men det är rätt skönt så man hinner göra en massa.


Vi bjöd även Bosse och Berit på middag, så det blir älgstek, potatis och gräddsås :)

Nu ska vi fortsätta städa:p

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards